ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

روش های برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسب و کار کوچک شما

روش های برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسب و کار کوچک شما

0
(0)

گاهی اوقات، کسب و کارهای کوچک به دلیل اینکه بودجه‌ی زیادی ندارند، ایده‌های بازاریابی‌شان را محدود می‌کنند، اما هر استراتژی موفق الزاماً نیاز به پول و سرمایه زیاد ندارد. در این مطلب ۶ راه تفکر خارج از چارچوب بازاریابی را که ارزان و اثرگذار هستند، به شما توضیح می‌دهیم.

۱) شخصی سازی کنید

مشتریان فرصت‌هایی را که می‌توانند در آن، چیزی را به خود اختصاص دهند، دوست دارند. پژوهش‌ها نشان داده که ۵۶ درصد از مصرف کنندگان می‌گویند وقتی که یک انگیزه‌ی شخصی پیدا می‌کردند، توجه‌شان به نام برند بیشتر شده است. اگر یک راه برای سفارشی سازی و شخصی سازی محصول یا خدمتی برای مشتریان وجود دارد، حتما آن را امتحان کنید و ببینید که مخاطبان شما چگونه به آن واکنش نشان می‌دهند. برای این کار با دیگران مشورت کنید و راه حل مناسبی را پیدا کنید. ایده‌هایی مثل درج نام روی کیف پول، حکاکی اسم روی دستبند یا مانند این، نمونه‌های بسیار ساده‌ای از این روش هستند.
بیشتر بخوانید: افزایش موقعیت‌های فروش در رسانه‌های اجتماعی

۲) مشارکت مشتریان را بیشتر کنید

روش های برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسب و کار کوچک شما
در دنیای شبکه‌ها و رسانه‌های اجتماعی مختلف می‌توانید برای بهبود وضعیت کسب و کار کوچک خود، مطالبی را به اشتراک بگذارید که برای بازاریابی بسیار موثر است. شما باید راهی را پیدا کنید که مخاطبان‌تان بتوانند ارتباط نزدیک‌تری را با شما ایجاد کنند، می‌توانید یک جایزه برای جلب توجه آنها در نظر بگیرید یا از هشتگ‌های هیجان انگیز برای جلب مخاطبان استفاده کنید. کمپین‌های شخصی یک راه عالی برای تشویق ارسال و به اشتراک گذاری مطالب است.
بیشتر بخوانید: نکات مهم در مورد ایجاد شعار تبلیغاتی خوب

می‌خوام بخونم  آشنایی با پردرآمدترین شغل های ایران

۳) سپاسگزاری کنید

چقدر از مشتریان خود قدردانی می‌کنید؟ شما می‌توانید با قدرت “تشکر کردن” در مشتری ایجاد وفاداری کنید. یک مطالعه توسط بانک TD نشان داده که ۷۷ درصد از مشتریانی که دوست دارند که به دیگران بگویند که یک برند از آنها قدردانی کرده است. اگر بخواهید فراتر از این فکر کنید، می‌توانید برای هر موضوع هیجان انگیزی مانند یک رویداد جدید در کسب و کارتان، جشن یا گردهمایی بگیرید و مشتریان خود را تنها با یک کارت به آن دعوت کنید. اگر بخواهید هزینه‌های کمتری داشته باشید می‌توانید این کار را با استفاده از تالارهای گفتگو انجام دهید، با فراخوانی مخاطبان برای یک خبر تازه و همچنین به منظور قدردانی از آنها برای خریدشان از شما، می‌توانید مشتریان جدیدی را نیز به دست بیاورید. این کار در واقع افزون بر اینکه، شما را به اهداف تازه‌تان می‌رساند، قدردانی از حضور آنها نیز به شمار می‌آید و احساس غرور در آنها ایجاد می کند.
بیشتر بخوانید:چرا خرید تبلیغات به صورت برنامه‌ریزی شده مهم است؟

۴) به وفاداری مشتریان دقت کنید و در پی گسترش آن باشید

روش های برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسب و کار کوچک شما
اگر مشتری‌ها را از دست می‌دهید، باید یک راه برای رشد کسب و کارتان پیدا کنید. شما باید برای مشتریان خود بر روی سایت پنل داشته باشید یا اینکه اگر مشتریان حضوری دارید باید دفتری برای ثبت خریدهای آنان داشته باشید تا پس از مدتی بتوانید وفاداران را بشناسید؛ تعداد آنها را بررسی کنید و ببینید که نسبت به ماه و سال گذشته مشتریان شما هنوز هم برای خریدهای‌شان به شما اعتماد دارند یا خیر.
بیشتر بخوانید:چگونه بازاریابی محتوایی انجام دهید هنگامی که محتوای شما کم است؟

می‌خوام بخونم  مک دونالد؛ سلطان همبرگر دنیا

۵) از لینکدین استفاده کنید

روش های برای تفکر خارج از چارچوب در زمان بازاریابی کسب و کار کوچک شما
LinkedIn یکی از شبکه‌های اجتماعی بسیار عالی برای کسب و کارهای کوچک است. درحالی که پلتفرم هیجان انگیزی ندارد اما توانسته است؛ فرصت‌های منحصر به فردی را برای بازاریابی کسب و کارهای کوچک و البته بزرگ ایجاد کند. بدون صرف پول و هزینه، شما می‌توانید با افراد جامعه‌تان، در یک محیط و گروه جدید ارتباط برقرار کنید و با صاحبان کسب و کارهای کوچک و مشتریان بالقوه در منطقه و زمینه کاری خود، آشنا شوید.
بیشتر بخوانید: تغییرات احتمالی بازاریابی دیجیتال در سال ۲۰۱۸

۶) مشتریان کنونی خود را بررسی کنید

اگر مطمئن نیستید که از روش‌های بازاریابی و تبلیغاتی شما، کدام‌شان به بهترین شکل پاسخ خواهند داد، از مشتریان خود سوال کنید. با یک نظر سنجی ساده، می‌توانید موارد زیادی را درباره درست و غلط بودن روش کاری‌تان متوجه شوید. برای بهتر شدن نظر سنجی می‌توانید یک جایزه و قرعه کشی برای مخاطبان در نظر بگیرید تا آنها بیشتر تشویق شوند تا در آن شرکت کنند.
بیشتر بخوانید: چگونه محتوا و تجارت را ادغام کنیم؟
تیم  بانک اطلاعات تجارت و برند ایران همواره می‌تواند مشاور امین شما در جهت انتخاب بهترین روش‌های تبلیغاتی و بازاریابی باشد. با برقراری ارتباط با گروه بانک اطلاعات تجارت و برند ایران، نگرانی‌های خود را درباره ارتقای کسب و کارتان پایان دهید.

منبع: entrepreneur

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا