ویرایش محتوا
مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

مجله بانک برند

دنبال چیزی می گردی؟

مجله بانک برند

آخرین پست‌ها

نمایش در صدر نتایج گوگل منجر به کسب درآمد اینترنتی خواهد شد؟

نمایش در صدر نتایج گوگل منجر به کسب درآمد اینترنتی خواهد شد؟

0
(0)

 سئو برای کسب و کارهای اینترنتی توجیه اقتصادی دارد؟

چگونگی پولساز شدن حضور در صدر نتایج جستجوها سوال ساده‌ای است که پاسخ پیچیده‌ای دارد، بهینه‌سازی سایت برای موتورهای جستجو (SEO) متداول‌ترین نوع دیده شدن است. تبلیغات هم منجر به دیده شدن بیشتر می‌شود، هر دیده شدنی – در تجارت –  قطعا باعث افزایش هزینه‌ها شده اما الزاما به درآمد بیشتر منتهی نمی‌شود. اگر بدون داشتن برنامه تبلیغات هزنیه کنید، و نتیجه نگیرید بودجه خود را آتش زده‌اید، و اگر بدون برنامه تبلیغ کنید و نتیجه بگیرید، خطر بزرگتری یعنی هزینه‌کرد مضاعف پیش روی شماست.

حضور در صدر نتایج گوگل  بسته به نوع رقبا و بازاری که در آن حضور دارید هزینه‌ها خاص خود را دارد، می‌توانید روی این هزینه‌کرد هر اسمی مثل بازاریابی اینترنتی، بهینه سازی برای نتایج جستجو یا دیجیتال مارکتینگ بگذارید، اصل داستان تغییر نمی‌کند، حضور در صفحه اول یا صدر نتایج گوگل  احتمالا باعث افزایش درآمد اینترنتی می‌شود اما به طور قطع هزینه‌های شما را افزایش خواهد داد. یک احتمال در مقابل یک قطعیت!

مطلب مرتبط : موفقیت در بازاریابی محتوا

شاخص زمان برای حضور در صدر نتایج جستجوها

به‌طور معمول میانگین رسیدن به صفحه اول برای یک عبارت با سطح رقابت متوسط ۹۰ روز است. طی این مدت باید پیوسته سایت شما بروزرسانی و بهینه شود، محتوا تولید کنید، نقاط اشتراک خودتان را وسعت بخشیده و برای تبلیغات هزینه کنید. صرف‌نظر از هزینه‌های مالی، زمان به عنوان یک هزینه‌کرد غیر مستقیم عامل مهمی است در به نتیجه رسیدن یا نرسیدن یک کسب و کار اینترنتی. در پیش نمونه سازی یک هدف مهم دنبال می‌شود. «سرعت بخشیدن به شکست» اگر قرار باشد فرایند سئو ناموفقی داشته باشیم چگونه می‌توانیم به آن سرعت ببخشیم تا هزینه کمتری برای تجربه بپردازیم؟

می‌خوام بخونم  معرفی سایت GTmetrix

آیا راهی هست که با هزینه و زمان بسیار کمتر نتیجه بخش بودن سئو را آزمایش کرد؟

شما می‌خواهید هزینه کنید تا ۹۰ یا ۱۲۰ روز دیگر به صدر نتایج گوگل برسید،کالا و محصولات خودتان را بفروشید،. پیشنهاد می‌کنیم یک دهم بودجه تبلیغات یا سئو خودتان را روی کلیدواژه‌های مدنظر در گوگل ادزورد (Google AdWords) هزینه کنید. سرویس گوگل ادزورد یک سرویس تبلیغات کلیکی است که گوگل با دریافت هزینه شما را با کلمه کلیدی سفارش داده شده در صدر نتایج جستجو شده نمایش می‌دهد. کافیست یک کلیدواژه عمومی و پررقابت را همین الان در گوگل جستجو کنید (ترجیجا نام یک محصول یا خدمت) خواهید دید که یک یا چند رکورد اول با یک مربع کوچک که در آن حروف (Ad) قرار دارد نمایش داده می‌شود. این رکوردها تبلیغاتی هستند که بر اساس تعداد کلیک کاربران از هزینه یا شارژ پرداختی کسر می‌گردد.

سرویس گوگل ادزورد به صورت پیش فرض برای کاربران ایرانی مسدود است، اما شرکت‌های زیادی در ایران هستند که به عنوان واسط برای شما ثبت سفارش کرده و کمپین ایجاد می‌کنند. تبلیغات گوگل ادزورد حتا برای کسب و کارهای بزرگ هم پرهزینه است، بنابراین انجام پیوسته آن هیچ توجیه اقتصادی و منطقی برای یک کسب و کار نوپا اینترنتی ندارد، این توصیه استفاده از گوگل ادزورد برپایه و با هدف امکان‌سنجی

در سئو است. سفارش و ایجاد کمپین در این سرویس گوگل هیچ تاثیری بر بهینه شدن یا سئو سایت شما ندارد. به محض پایان یافتن اعتبار، سایت شما با کلیدواژه مدنظر به جایگاه سابق خود باز خواهد گشت. آمارهای بازدید که گوگل به نسبت کلیک‌های انجام شده و از همه مهم‌تر آمار بازخوردهای مستقیم کاربران اهمیت زیادی در نتیجه بخش بودن فرایند سئو سایت دارد. این واقعیت مهم را در نظر داشته باشید که صرف حضور در صدر نتایج فروش شما تضمین شده نیست. متقاعدسازی کاربران در اینترنت با حضور در صدر نتایج حاصل نمی‌شود.

می‌خوام بخونم  آنالیز سایت

مطلب مرتبط : موفقیت در بازاریابی محتوا

گوگل همه‌ی اینترنت نیست 

اینترنت امروز به شکل قابل توجهی در حال دور شدن از ماهیت مهم و تاثیرگذار به نام «جستجو» است، علت اصلی آن رسانه‌های اجتماعی هستند. وقتی قرار است سئو انجام دهید بدین معنی است که می خواهید در معرض دید مخاطب قرار بگیرید. اگر زمان و بودجه شما کم است این فرانید را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید اما فراموش نکنید به دام جمع کردن دنبال‌کننده و هوادار (follower) نیفتید. در یک شبکه اجتماعی مثل اینستاگرام فرایند سئو را شبیه‌سازی کنید، در صدر نتایج کلیدواژه‌هایی قرار بگیرید که در آن شبکه اجتماعی جستجو می‌شود، گوگل در حال حاضر مهم‌ترین و بزرگترین سرویس مبتنی بر وب است اما نباید فراموش کرد که بخش قابل توجهی از آینده وب «اشتراک گذاری» است.

مطلب مرتبط : موفقیت در بازاریابی محتوا


ترجمه: تحریریه سایت بانک اطلاعات تجارت و برند ایران – شهرام بابایی فر

منبع: نت استارت

این مقاله براتون مفید بود؟

لطفا روی ستاره کلیک کنید و امتیاز بدید!

امتیاز این مقاله: 0 / 5. تعداد امتیازها: 0

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین پست ها

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo

درس های بازاریابی از زبان مدیر Gabriel Weinberg، DuckDuckGo روزهای اولیه یک استارتاپ می تواند

vista
به اکتبر 17, 2017
طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟

طراحی سایت وردپرس چیست؟ طراحی سایت وردپرس یکی از روش های طراحی سایت  بسیار محبوب می

vista
به اکتبر 21, 2018
بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی

مهمترین موارد بزرگترین اشتباهات دنیای بازاریابی همه اشتباه می‌کنند، حتی متخصصین بازاریابی. معمولا ما از

vista
به ژانویه 11, 2018
تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

تاثیر روزنامه نگاری برند در موفقیت برند

در خانه نشسته‌اید و حوصله‌تان سر می‌رود. تصمیم می‌گیرید تلویزیون را روشن کنید تا شاید

vista
به نوامبر 23, 2017
پیمایش به بالا